lördag 22 november 2014

Linda Evans

Nu är det dags för lite bilder på ett gammalt kärt runkobjekt från tonårstiden.
Linda Evans heter hon och var en riktigt het tolvtaggare.
Hon är väl mest känd för sin roll i tv-serien Dynastin.
Om jag inte är helt fel underrättad så tror jag även att hon var nakenmodell i sin ungdom, vilket bör ha varit någon på stenåldern.. ;)

Min minnesbild av denna kvinna, och denna serie, var att hon nästan hela tiden gick runt i klänningar med värsta sortens urringning, det var i det närmaste omöjligt för en ung och kåt tonårskille att få bort blicken från den där klyftan.
Fan vet om jag inte någonstans har läst om att man sminkade mellan brösten för att klyftan skulle bli mer markerad och få brösten att se större ut..
Nåja, i min värld var brösten precis lagomt stora och spännande iaf. ;)

Första bilden är original, dom övriga har jag varit framme och petat i lite.
Kvällens sats lägger jag till den sista bilden.

dumpArump.com

dumpArump.com

dumpArump.com

dumpArump.com

1 kommentar:

  1. Åh du skoja inte! Fy bubblan vad jag runkat till henne i Hänt i Veckan eller Svensk Damtidning på 80-talet. Svårt att säga exakt, men åtskilliga av mammas tidningar blev besprutade av min säd. Till min mammas förtret som allvarligt påtalade att jag skulle ge fasen i hennes tidningar :-) Linda har allt. Även jag blev förtrollad av hennes klyfta. Dessa bilder får jag en rejäl retrokänsla och det känns som om man är 11 år igen :-) Sista bilden var underbar!

    SvaraRadera