onsdag 17 juli 2013

Resplaner, resplaner och resplaner..

Som jag skrev i nåt inlägg tidigare, så går det inga direktflyg från Sverige till Filippinerna.
Det är förstås inget stort problem, men om man nu måste ner någonstans och byta plan så skulle man ju kunna stanna till där några dagar och se sig omkring lite. Och på så vis får man ju två semesterresor i en.. :)
Ett alternativ är att flyga Stockholm - Bangkok.
Dit finns det direktflyg, och det verkar inte kosta skjortan heller.
En t&r-biljett går lös på ungefär 5-6000 kr.
Sen kostar en t&r-biljett Bangkok - Filippinerna ca 2000 kr.
Allt som allt runt åtta tusen.
Dom få gångerna som jag har varit ute och rest så har alltid själva flygresan varit den dyraste posten, så lär det INTE bli på den här resan.
Boendet kommer definitivt att bli den dyraste posten, fast å andra sidan har jag inget behov att bo på dom flottaste hotellen, men man vill ju inte bo i någon kackerlackshåla heller.

Man skulle kunna börja med en vecka i Bangkok, för att sen åka över till Filippinerna i två veckor, och så stannar man till ytterligare en vecka i Bangkok på hemvägen.
Bangkok verkar nästan vara ett litet himmelrike, iaf när det gäller sex, och det finns en hel del som jag skulle vilja prova på där, men mer om vid ett senare tillfälle. ;)

Min plan är att spara ihop 50 000 kr, jag tror att det ska räcka till både det ena och det andra, men det återstår att se.
Jag tänkte vara iväg ungefär en månad, så det är inte bara pengar som behöver sparas, semesterdagar hör också dit.
Nu tror jag dock att jag redan har en del semesterdagar sparade, så det ska nog gå bra, men det går trots allt åt 20 semesterdagar att vara borta en hel månad.

8000 kr för resan.
20 000 kr för boendet.
20 000 kr för sexet...
Redan här är budgeten på väg att spricka! Hahaha..
Sen tillkommer ju mat och dryck och diverse taxiresor och shopping och..
Nja, man får nog sätta budgeten vid 70 000 kr, då blir det ca 2000kr/dag att spendera, det bör nog gå..?

Det här hotellet verkar schysst, (Lewis Grand Hotel) rummet som visas 6:30 in i den här filmen skulle kunna "duga" åt mig.. (kostar ca 650kr/dygn)

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. 2000kr per dag låter lite mycket. Det kommer du aldrig göra slut på. Jag gissar på 700 hundra, max 800 kr. 20.000 kr för sex, är det beräknat på hela "resan" eller hur menar du? Du ska alltså knulla flera gånger per dag? haha!

    SvaraRadera
  3. Haha, jo, det var så jag tänkte.. ;)
    Jag åker inte till andra sidan jorden för att sola och bada! Hehe..
    Sen kanske 20.000kr är i mesta laget..
    Inte alls omöjligt att det blir knulla flera gånger om dagen, eller (kanske mer troligt) att man köper två eller fler tjejer vid ett och samma tillfälle.
    Planen är att förverkliga alla mina sexfantasier där borta!
    Ska man sen fota/filma så vill dom säkert ha lite extra.

    SvaraRadera
  4. Dom tog inget extra för att fota dem i Hong Kong i alla fall :-)
    Men om så vore fallet tror jag inte det blir många kronor.
    Det som kostade extra var ju bara det mer kinky bizarra sakerna jag bad dem om. hoho

    SvaraRadera